• W pracowni VR przed Świętami

      Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia uczniowie klasy 6d uczestniczyli w lekcji języka angielskiego o zwyczajach bożonarodzeniowych kultywowanych w Wielkiej Brytanii. Poza tradycyjną lekcją przenieśli się na jarmark świąteczny, zobaczyli jeden z najstarszych działających parków rozrywki zimową porą, niektórym nawet udało się zobaczyć sanie św. Mikołaja, a to wszystko dzięki okularom VR.

      K. Turczynowicz, M. Szojda

    • Wirtualne przygotowania do wakacji.

      Zbliżają się upragnione wakacje! Uczniowie marzą o ciekawych podróżach. Podczas realizacji tematu „Gdzie pojedziemy na wakacje?” każde dziecko z klasy mogło opowiedzieć o swoich planach wakacyjnych. Uzupełnieniem lekcji były zajęcia z okularami VR, gdzie uczniowie wybrali się w podróż do Egiptu. Podziwiali tam wspaniałe piramidy, następnie odwiedzili Francję, a dokładnie Paryż i jego zabytki. Na zakończenie relaksowali się, wsłuchując się fale Oceanu Atlantyckiego.

    • WIRTUALNA WYCIECZKA DO LOS ANGELES

      17 czerwca, podczas lekcji języka angielskiego, uczniowie klasy 8a, dzięki goglom VR zakupionym w ramach projektu "Laboratoria Przyszłości", udali się w wirtualną podróż do Los Angeles.

      E. Biolik, M. Ruda

    • Historia w okularach VR

      27 maja 2024 r.  uczniowie klasy 8a  zgłębiali wiedzę historyczną za pośrednictwem najnowocześniejszej technologii dostępnej w naszej szkole.

      Dzięki zastosowaniu okularów VR dzieci odbyły  wirtualną "wycieczkę" przez wybrane momenty historii świata, osobiście przeniosły się w określony czas i przestrzeń historii:

      - okopy I wojny światowej

      - atak na Pearl Harbor

      - lądowanie człowieka na Księżycu

       Zajęcia dostarczyły uczniom niezapomnianych wrażeń.

       

      Joanna Nowak-Deja

    • Lekcja języka angielskiego z wykorzystaniem okularów VR

      Podczas lekcji języka angielskiego, w dniu 7 maja uczniowie klasy Vd dzięki okularom VR odbyli wirtualną wycieczkę po Centrum Astronomicznym im. Mikołaja Kopernika w Toruniu.

      Tematem lekcji były osiągnięcia najbardziej fascynującej postaci okresu renesansu - Mikołaja Kopernika, który znany jest przede wszystkim, jako "twórca" teorii heliocentrycznej.

      K. Turczynowicz 

    • Klasa 2d ogląda przyrodę w okularach VR

       Dnia 6 maja klasa 2d odwiedziła pracownię VR, gdzie dzięki nowoczesnym okularom dzieci mogły utrwalić wiedzę przyrodniczą. Uczniowie zobaczyli, w jaki sposób zapylane są rośliny, cykl życia rośliny oraz rozsiewanie nasion. Wszystkie zebrane informacje usystematyzowały wiedzę poznawaną na ostatnich lekcjach w klasie 2.

      Dzieci po raz kolejny były zachwycone możliwością korzystania z okularów VR.

    • WIOSNA W PRACOWNI VR

      Klasa 2 c uczestniczyła w niezwykłych zajęciach. W pracowni VR uczniowie mogli podziwiać cykliczność pór roku oraz zmiany zachodzące w faunie i florze za pomocą okularów VR.

      Zajęcia tego dnia skupiły się wokół zmian zachodzących wiosną. Dzieci zobaczyły m. in. cykl życia rośliny od ziarenka aż po przekwitnięcie. Wielką atrakcją była obserwacja momentu zapylenia rośliny przez owady. Zajęcia były fascynujące, zapewniły dzieciom niezapomniane przeżycia.

    • LEKCJA O KOSMOSIE

      01.03.2024r. klasa Ic wyruszyła w niezwykłą, pełną wrażeń podróż międzygalaktyczną. Uczniowie  mogli podziwiać przestrzeń kosmiczną za pomocą okularów VR.

      Dzieci zobaczyły m. in. drogę mleczną, gwieździste niebo. Podziwiały model 3D Ziemi. Oprócz tego przeżyły również lot modelem statku Apollo, podziwiały powierzchnię Księżyca. To było niezapomniane przeżycie.

    • Historia w trójwymiarze

      26.02.24 r. klasa 8a  uczestniczyła w lekcji historii z wykorzystaniem okularów VR.

      Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości, uczniowie zwiedzili niemiecki obóz koncentracyjny Auschwitz oraz getto żydowskie w trójwymiarze.

      Użycie technologii VR w nauczaniu historii pozwala uczniom w niespotykany dotąd sposób “wczuć się” w minioną rzeczywistość i stworzyć wrażenie, że stanowią Oni jej integralną część.

      Nauka realizowana z systemem VR spotkała się z bardzo pozytywnymi reakcjami uczniów, którzy wyrazili chęć udziału w kolejnych takich lekcjach.

      Z pewnością jeszcze niejednokrotnie powtórzymy te niezwykłe “wędrówki historyczne.”

      • Pracownia VR

      • W marcu uczniowie klasy 6a po raz kolejny odwiedzili wirtualny świat. Tym razem wędrowali przez miasta świata.

      • Pracownia VR

      • W lutym klasy IVb i IVc zwiedzały na lekcjach informatyki Układ Słoneczny i najciekawsze miejsca na Ziemi.